Page 52 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 52

Inkijkexemplaar
                                                                                                                  10










                                       Product                  Prijs
                                     • Eigenschappen         • Prijsstelling
                                     • Functie               • Betaalmethodes
                                     • Kwaliteit             • Prijssegment
                                     • Vormgeving            • Voorwaarden
                                     • Accessoires           • Acties
                                     • Technologie
                                     • Garantie
                        Personeel                                         Promotie

                         • Kennis                                         • Reclame
                         • Vaardigheden           6P’s                    • Beurzen
                         • Service                                        • Guerilla marketing
                         • Cultuur                                        • Merchandise
                         • Management                                     • PR
                                                                          • Acties


                                    Presentatie               Plaats

                                      • Uitstraling          • Verkoopkanalen
                                      • Winkelinrichting     • Logistiek
                                      • Decoratie            • Directe verkoop
                                      • Stijl                • Indirecte verkoop
                                      • Imago                • Marktdekking
                                                             • Online/O ine



                                          De 6 P's van de marketingmix.


           Elke P is eigenlijk ook weer een mix op zich. In het vervolg van dit boek komen de verschillende mogelijk-
           heden aan bod.

           Marketingbeslissingen zijn beslissingen over de elementen in de marketingmix. Je beslist over het productas-
           sortiment, de prijsstelling en de promotie. Als je succesvol wilt zijn, is het noodzakelijk dat de marketingmix
           een uitgebalanceerde mix is. De verschillende elementen moeten bij elkaar passen. Als je high-end produc-
           ten verkoopt, hoort daar ook een high-end prijs bij. Ook de verkoopkanalen moeten passen. Een high-end
           parfum verkoop je niet bij een tankstation, maar wel in een shop-in-shop bij de Bijenkorf!



















                                   Marie-Stella-Maris shop-in-shop bij de Bijenkorf.






                                                                                                          79
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57