Page 52 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 52
Inkijkexemplaar
10
Product Prijs
• Eigenschappen • Prijsstelling
• Functie • Betaalmethodes
• Kwaliteit • Prijssegment
• Vormgeving • Voorwaarden
• Accessoires • Acties
• Technologie
• Garantie
Personeel Promotie
• Kennis • Reclame
• Vaardigheden 6P’s • Beurzen
• Service • Guerilla marketing
• Cultuur • Merchandise
• Management • PR
• Acties
Presentatie Plaats
• Uitstraling • Verkoopkanalen
• Winkelinrichting • Logistiek
• Decoratie • Directe verkoop
• Stijl • Indirecte verkoop
• Imago • Marktdekking
• Online/O ine
De 6 P's van de marketingmix.
Elke P is eigenlijk ook weer een mix op zich. In het vervolg van dit boek komen de verschillende mogelijk-
heden aan bod.
Marketingbeslissingen zijn beslissingen over de elementen in de marketingmix. Je beslist over het productas-
sortiment, de prijsstelling en de promotie. Als je succesvol wilt zijn, is het noodzakelijk dat de marketingmix
een uitgebalanceerde mix is. De verschillende elementen moeten bij elkaar passen. Als je high-end produc-
ten verkoopt, hoort daar ook een high-end prijs bij. Ook de verkoopkanalen moeten passen. Een high-end
parfum verkoop je niet bij een tankstation, maar wel in een shop-in-shop bij de Bijenkorf!
Marie-Stella-Maris shop-in-shop bij de Bijenkorf.
79