Page 19 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 19

2







                              Herhalings-  aankoop  Gevoel delen   en feedback   geven  Deelt ervaring  Mond tot mond,  sociale media,  likes & reviews  Feedback en  social media  reviews  meenemen






                   Mond tot mond  Loyaliteit  Social  Review  Loyaliteit  Herhalings-  aankoop n.a.v.  goede ervaring  Bestelt opnieuw  Doelgroep  marketing,  re-ordering en  up-/cross selling




             Customer Journey mapping: Kopen bij Best Foody Supermarket



                 DM                        De juiste producten  van goede kwaliteit  ontvangen/ervaren  Geniet van de  Het voedsel en de  verpakking  Productontwikkeling  en assortiments-  optimalisatie

                         Service  Mail  Levering & Service
                   Chat                                aankoop



                                Mobile     Snelle en  goede hulp    bij vragen en   problemen  Zoekt contact  met de  klantenservice  Telefoon  E-mail  Whatsapp  chat, DM  Klantenservice   organiseren en  optimaliseren





                                Chat       Order zonder  problemen op   het gewenste  moment in bezit   Ontvangt of haalt   de bestelling op  A evering,  verpakking,  sms, e-mail   update  Orderpicking en  uitlevering  optimaliseren incl.  service-mails
                         Aankoop  Mail

                   App  Inkijkexemplaar
                 Webshop                   Snel en e cient  bestellen  Plaatst order en  rekent af  Webshop, app,  e-mail bevestiging  en chat  Koopproces  en de afhandeling  van de order in de  shop optimaliseren De customer journey mapping van de reis die iemand maakt die een aankoop doet in  een online supermarkt


                                      Kopen/actie



                 Social                    Prettig winkelen,  veel gemak en  voldoende keuze  Maakt product-  selectie en plaatst  producten  in winkelmand  Shopervaring  optimaliseren

                   Winkel  Overweging  Site  Mond tot mond  Overweging  Krijgt interesse en wil  de beste oplossing  om voedsel te kopen  Vergelijkt en overweegt  andere mogelijkheden  marketingcampagnes









                     Mond tot mond  Bewustwording  Ads  Bewustwording  Er is nog geen doel  Hoort van vrienden,  ziet advertentie en  dan BestFoody leest blog over:   Mond tot mond,  Mond tot mond,  fysieke winkel, traditionele media,  sociale media   [Beïnvloeding]  On- en o ine  marketingcampagnes   opzetten






                 Display      PR             of behoefte   BestFoody  sociale media  5  4  3  2  1  On- en o ine  opzetten

                         Fase               Klant doel en  behoefte  Klantactiviteit  Touchpoints  Klantervaring  Organisatie




            De touchpoints en de fases die iemand tijdens de customer journey doorloopt bij een aankoop in de online
                    supermarkt Best Foody. Per touchpoint kunnen we de klantervaring in beeld brengen.





                                                                                                          19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24