Page 14 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 14

Inkijkexemplaar
     1








                        In de voorgaande afbeeldingen zien we dat de website en de fysieke winkels van Coolblue dezelfde uitstraling
                        hebben. Iemand die goed bekend is met de Coolblue webshop, zal bij het zien van een echte winkel direct
                        herkennen dat het om dezelfde organisatie gaat. De winkels zorgen heel bewust voor deze herkenning en
                        bovendien gaat dit verder dan de combinatie van webshop en fysieke winkel. De organisaties zorgen ervoor
                        dat alle uitingen van het bedrijf dezelfde uitstraling hebben. Denk bij deze uitingen aan:


                        •   Alle social media kanalen.
                        •   De apps.
                        •   De nieuwsbrieven.
                        •   De productverpakking.

                        Click en collect
                        Het creëren van herkenbaarheid draagt bij aan de branding en bevordert de naamsbekendheid van de win-
                        kel. Winkels gaan tegenwoordig echter een stap verder dan alleen het zorgen voor herkenbaarheid. Technologie
                        maakt het mogelijk om alle uitingen te integreren in combinatie met kassasystemen, shops in social media
                        apps en bijvoorbeeld nieuwsbrieven.  Dit betekent voor de klant dat hij kan kiezen waar hij bestelt en hoe
                        het product geleverd wordt. Hij kan het product laten bezorgen of hij haalt het op in de winkel. Retailers
   Click en Collect     spreken dan van “Click en Collect”.


                        Click en Collect klinkt simpel en voor de klant is het ook simpel, maar voor de retailer is het minder eenvou-
                        dig. Alle systemen en applicaties waar hij gebruik van maakt, moeten naadloos met elkaar samenwerken. In
                        de afbeelding zien we deze systemen en applicaties.



                                                               What’s on your mind?
                                                              Amazing story  Michael Janssen  Hendriks Kim





                                                            Click

                                                              &                       ORDER NOW
                                        ORDER NOW
                                                           Collect                       POS










                        Bij Click & Collect zijn alle systemen met elkaar verbonden. Alle systemen hebben ook dezelfde look & feel.


                        Als we alle systemen met elkaar verbinden en we zorgen ervoor dat de klant altijd en overal dezelfde erva-
                        ring heeft, dan spreken we over “omni-channel”. Omni-channel is de meest vergaande vorm van integratie.
                        Er zijn ook nog twee andere opties, multi-channel en cross-channel. We zien dat in de afbeelding.








             14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19