Page 12 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 12

Inkijkexemplaar
     1






                        Winkelen moet leuk zijn en de klant wil worden verrast. Dit betekent ook dat we de klant moeten prikkelen.
                        Het prikkelen van een klant kan op allerlei manieren, met ludieke acties, opvallende reclames of een bijzon-
                        der fraaie winkelpresentatie. Als je de psychologische klantwens met twee woorden moet beschrijven, zijn
                        dat “Gemak” en “Fun”.






























                                              Fun shopping is voor veel consumenten belangrijk.

                        1.1.1  Digitalisering
                        Het gehele landschap aan winkels is in de afgelopen 30 jaar erg veranderd. Met name in het laatste decen-
                        nium hebben technologische ontwikkelingen ervoor gezorgd dat wij steeds meer digitaal kunnen doen.




























                                          Papieren Wehkamp catalogus uit 1976 en de website in 2022.


                        Thuiswinkelen bood een bepaald gemak. Je hoefde de deur er niet voor uit en het werd vanzelf thuisbe-
                        zorgd. Betalen deed je vooraf of achteraf, door het aankoopbedrag handmatig over te maken via de bank of
                        een handtekening te zetten voor een incasso van het bedrag.





             12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17