Page 16 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 16

1







                               Herhalings-  aankoop  Gevoel delen   en feedback   geven  Deelt ervaring  Mond tot mond,  sociale media,  likes & reviews  Feedback en  social media  reviews  meenemen






                    Mond tot mond  Loyaliteit  Social  Review  Loyaliteit  Herhalings-  aankoop n.a.v.  goede ervaring  Bestelt opnieuw  Doelgroep  marketing,  re-ordering en  up-/cross selling



              Customer Journey mapping: Kopen bij Best Foody Supermarket




                  DM                        De juiste producten  van goede kwaliteit  ontvangen/ervaren  Geniet van de  Het voedsel en de  verpakking  Productontwikkeling  en assortiments-  optimalisatie
                          Service  Mail  Levering & Service
                    Chat                                aankoop




                                 Mobile     Snelle en  goede hulp    bij vragen en   problemen  Zoekt contact  met de  klantenservice  Telefoon  E-mail  Whatsapp  chat, DM  Klantenservice   organiseren en  optimaliseren




                                 Chat       Order zonder  problemen op   het gewenste  moment in bezit   Ontvangt of haalt   de bestelling op  A evering,  verpakking,  sms, e-mail   update  Orderpicking en  uitlevering  optimaliseren incl.  service-mails
                          Aankoop  Mail

                                                                 e-mail bevestiging
                     App
                                            Snel en e cient
                                                      Plaatst order en
                                                               Webshop, app,
                  Webshop Inkijkexemplaar                                                Koopproces  en de afhandeling  van de order in de  shop optimaliseren De customer journey mapping van de reis die iemand maakt die een aankoop doet in  een online supermarkt
                                              bestellen
                                                        rekent af
                                                                  en chat
                                       Kopen/actie
                  Social                    Prettig winkelen,  veel gemak en  voldoende keuze  Maakt product-  selectie en plaatst  producten  in winkelmand  Shopervaring  optimaliseren
                     Winkel  Overweging  Site  Mond tot mond  Overweging  Krijgt interesse en wil  de beste oplossing  om voedsel te kopen  Vergelijkt en overweegt  andere mogelijkheden  marketingcampagnes









                      Mond tot mond  Bewustwording  Ads  Bewustwording  Er is nog geen doel  Hoort van vrienden,  ziet advertentie en  dan BestFoody leest blog over:   Mond tot mond,  Mond tot mond,  fysieke winkel, traditionele media,  sociale media   [Beïnvloeding]  On- en o ine  marketingcampagnes   opzetten






                   Display     PR             of behoefte  BestFoody  sociale media  5  4  3  2  1  On- en o ine  opzetten

                          Fase              Klant doel en  behoefte  Klantactiviteit  Touchpoints  Klantervaring  Organisatie






                             Customer journey mapping van iemand die voedsel wil kopen.






                                                                                                          15
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21