Page 21 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 21

2






                                                                           Omzet
                                                                           Verkoopleads
                                    Bedrijfsdoelstellingen                 Aantal downloads
                                                                           Aantal abonnementen
                                                                           Aantal bezoekers


                                                                           Werkterreinen:
                                                                           Bezoekersverkeer


                                                                           Site navigatie
                                                                           Design

                                                                           Content

                                                                           Gebruikerservaring
                         Factoren die bepalend zijn voor het succes van een website met daarbij de belangrijkste werkterreinen.



                        2.2    Kritische elementen voor een succesvolle site



   Bezoekersverkeer     In de afbeelding hierboven hebben we gezien dat de doelstellingen van de site, het bezoekersverkeer en
                        de gebruikerservaring, kritische elementen zijn voor een succesvolle site. We bespreken deze elementen.

                        Doelstellingen
                        Een succesvolle site begint met het formuleren van de doelgroep die je wil bereiken en de doelstellingen die
   KPI                  Inkijkexemplaar
   Key Performance      je wil realiseren. Koppel zoveel mogelijk KPI’s aan je doelstellingen. KPI staat voor Key Performance Indicator,
    Indicator           een belangrijke meetwaarde om je doelstellingen te kunnen evalueren.


                        Voorbeelden van doelstellingen zijn:

                        • Het aantal maandelijkse bezoekers.
                        • De omzet per product of productcategorie.
                        • Het aantal inschrijvingen voor de nieuwsbrief.
                        • Aantal contactverzoeken via e-mail.


                        Als je scherp hebt wat je wil bereiken, kun je voor elk van de doelstellingen een actieplan maken. Dit plan is
                        weer van invloed op alle factoren om de site succesvol te maken.



                        2.3    Bezoekersverkeer, traffic


   Traffic              Een site wil natuurlijk bezoekers. In Engelse documentatie wordt altijd gesproken over “traffic”, bezoekers-
                        verkeer. Er zijn meerdere manieren om bezoek op je website te krijgen. In de afbeelding zien we de meest
                        gebruikte technieken.










             20
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26