Page 22 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 22

Inkijkexemplaar
                                                                                                                  2





                                             Website
                                                                    Doelstellingen website
                                                                    Omzet - Aantal bezoekers
                                                                    Verkoopleads - Aantal downloads
                                                                    Aantal abonnementen



                                  Bezoekersverkeer                         Navigatie


                           Vindbaarheid / SEO
                         Zoekmachine optimalisatie                          Content

                                                                            Design
                            Ads       Link building  Social Media           Gebruikerservaring
                       Een succesvolle website is een website die de doelstellingen voor de website realiseert.
                                     Om succesvol te zijn moet er bezoekersverkeer zijn.
                   Bezoekers moeten een heel goede gebruikerservaring worden geboden (de customer experience).
                          De digital marketeer is op een aantal werkterreinen actief om dit te realiseren.


                  We bepreken in het kort de factoren.


                       Zoekmachine optimalisatie (SEO)                                             Zoekmachine
                  Zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization) bestaat uit activiteiten om webpagina’s zo   optimalisatie (SEO)
                  hoog mogelijk te laten ranken op de resultatenpagina van de zoekmachine. De resultatenpagina is  Search Engine
                  de pagina waar je terecht komt, nadat je een zoekopdracht hebt ingegeven. Deze resultatenpagina   Optimization (SEO)
                  wordt in Engelse termen vaak SERP genoemd (Search Engine Results Page). Google gebruikt zo'n  Search Engine Results
                  200 factoren om de ranking van een webpagina op de resultatenpagina te bepalen. Deze factoren   Page (SERP
                  hebben o.a. betrekking op de kwaliteit van webpagina’s, de site navigatie en de content (teksten  Google factoren
                  en afbeeldingen). De marketeer bepaalt ook de zoekwoorden die nodig zijn om een goede ranking  Ranking
                  per pagina te krijgen.

                       Advertenties
                  Het krijgen van traffic naar de website kan ook via advertenties. Dit kunnen advertenties zijn in de  Search Engine
                  zoekmachine (SEA, Search Engine Advertisement), maar ook ads op de diverse social media plat-  Advertisement (SEA)
                  formen of via ads op andere webpagina’s. Ads plaatsen in apps is ook een mogelijkheid.


                       Social media kanalen
                  De social media kanalen kunnen ook een goede bron zijn van traffic. Hiervoor is het wel nodig een
                  goede social media strategie te ontwikkelen. Deze strategie is er dan op gericht om campagnes te
                  ontwikkelen, waarmee  traffic naar de website wordt gegenereerd. We komen hier later uitvoerig
                  op terug.


                       Linkbuilding                                                                Linkbuilding
                  Bij linkbuilding zorg je ervoor dat andere websites jouw links op hun sites plaatsen. Links op ande-
                  re sites zorgen altijd voor traffic naar jouw site.








                                                                                                          21
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27