Page 50 - Inkijkexemplaar-Social-Media-voor-het-MBO-9e-editie
P. 50

12







                        QR codes kunnen goed werken als marketing instrument als je ze slim gebruikt, waardoor ze toegevoegde
                        waarde hebben. Een QR code op een folder waarmee je naar een webadres kunt gaan heeft niet zoveel zin
                        als er in de folder al een webadres staat. Gebruik de QR code dan ook om extra informatie te geven die op
              Inkijkexemplaar
                        een andere manier moeilijk te communiceren is.

                        Adverteren op de smartphone
                        Iedereen heeft een smartphone en je moet natuurlijk adverteren daar waar je potentiële klanten zijn. Voor
                        het adverteren op de smartphone zijn dan ook vele mogelijkheden ontwikkeld. Er zijn meerdere locaties op
                        je smartphone waar advertenties kunnen worden getoond:


                        1.  In de zoekmachine (net als bij de gewone zoekmachine op een desktop)
                        2.  Boven en onder de apps die je gebruikt ("In App" adverteren)
                        3.  In de apps die je gebruikt (native adverteren)
                        4.  Op websites: meestal zijn dit advertenties in de vorm van een banner


                        In de volgende afbeelding zien we het verschil tussen het adverteren boven- en onderaan het scherm en
                        native adverteren.


                        Native adverteren
   Native adverteren    Bij native adverteren is de advertentie in de applicatie geplaatst en lijkt deze sterk op de omgeving, waar-
                        door de advertentie nauwelijks opvalt en het vertrouwen groter is. Op deze advertenties wordt vaker geklikt.





                                                    Advertentie



                                                  Website of app         Advertentie

                                                                        Website of app


                                                   Advertentie



                               Links zien we de advertenties boven en onder de website of app de we gebruiken (In App).
                                      Rechts zien we de native advertentie. Deze valt nauwelijks op in de app.



                        12.1.2  Locatie gebaseerde mobile marketing

   Locatie gebaseerde   Onder locatie gebaseerde mobile marketing kunnen we de volgende vormen onderscheiden:
     mobile marketing
                            Mobile marketing via GPS
                            Mobile marketing via Bluetooth
                            Mobile marketing met beacons








           112
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55