Page 45 - Inkijkexemplaar-Social-Media-voor-het-MBO-9e-editie
P. 45
11
HOOFDSTUK 11
Inkijkexemplaar
11. E-mail marketing
E-mail marketing De nieuwsbrief is niet meer weg te denken uit de digitale wereld. Vrijwel elke site bied je de mogelijkheid om
Nieuwsbrief je te abonneren op een nieuwsbrief. De teleurstelling kent ook iedereen. Nieuwsbrieven die te vaak komen,
of te weinig. Nieuwsbrieven die niet informatief zijn of juist veel te veel informatie bevatten. Ondanks het
feit dat velen negatieve ervaringen hebben met nieuwsbrieven, kan deze vorm van communicatie bijzonder
effectief zijn. Met goede nieuwsbriefcampagnes kan je omzet flink worden vergroot en de loyaliteit van je
klanten kan positief worden beïnvloed. Om nieuwsbrieven te versturen moet je werken met gespecialiseer-
de e-mail marketing software.
11.1 Wat is e-mail marketing software?
Met e-mail marketing software verstuur je nieuwsbrieven naar je relaties via de e-mail. De software stelt je
in staat om templates voor de nieuwsbrieven te maken. Met de templates bepaal je de vormgeving van de
nieuwsbrief. Met de software manage je ook je e-mailadressen. De e-mailadressen zijn ook te segmenteren
naar bijvoorbeeld doelgroep.
Met de statistiekmodule kun je gegevens bijhouden, zoals het percentage geopende nieuwsbrieven en het
percentage klikken op links in de nieuwsbrief.
Mail software kan ook aan websites en webshops worden gekoppeld en de data uit de site kan worden
gebruikt voor nieuwsbriefcampagnes.
Dashboard e-mail marketing software.
100