Page 30 - Inkijkexemplaar-Social-Media-voor-het-MBO-9e-editie
P. 30
5
• 41% ontvolgd als een merk irrelevante berichten post.
• 15% ontvolgd als een merk niet reageert.
• 75% heeft iets gekocht dat ze op social media hebben gezien.
Inkijkexemplaar
• 57% zal eerder iets kopen van het merk dat ze volgen.
• 59% wil iets “leren” (informatieve content).
• 56% wil geëntertaind worden.
• 49% wil geïnspireerd worden.
• 82% van de gebruikers met een emotionele connectie is loyaal.
De kern van bovenstaande zou je als volgt kunnen samenvatten:
Open Echt
Connectie
Lorem
Betrokken
Je strategie kan succesvol zijn als je open, echt en betrokken communiceert.
Een goed uitgewerkte social media strategie met goed doordachte content werkt. Maar wat is goed door-
dachte content en hoe produceer je dat?
5.3 De basis van content
Wil je echt de connectie maken met je (potentiële) volgers, dan moet je content open, echt en betrokken
AIDA model zijn. Het AIDA model is hier een goed hulpmiddel en is bij vrijwel alle content toepasbaar. Het AIDA model
is de basis van goede content.
Het AIDA model gaat uit van een bepaalde volgorde waarin het brein informatie verwerkt om uiteindelijk
tot een beslissing te komen. AIDA bestaat uit de volgende onderdelen:
A: Trekt de Aandacht
I: Wekt de Interesse
D: Zet interesse om in Desire (Verlangen, “dat wil ik ook”)
A: Zet aan tot Actie, zoals het delen van content
42