Page 31 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 31

Inkijkexemplaar
     3








                        Het Penguin algoritme
   Penquin algoritme    Het Penguin algoritme is in staat om het aantal links tussen website te tellen en de kwaliteit van de links te
                        beoordelen. Google kijkt hierbij naar de kwaliteit van de site waarop de link geplaatst is. Is dit bijvoorbeeld
                        een site met een slechte reputatie (bijvoorbeeld een linkfarm) dan kan dat consequenties hebben voor de
                        ranking van je eigen pagina.


                        Het Pigeon algoritme
   Pigeon algoritme     Veel mensen zoeken naar bedrijven in de eigen plaats of streek waarin ze wonen. Dit wordt Local Search
                        genoemd. Het Pigeon (duif) algoritme heeft als doel de zoekresultaten bij lokale zoekopdrachten te verbeteren.


   Rank Brain algoritme  Het RankBrain en BERT algoritme
   BERT algoritme       Deze twee algoritmen gebruiken "machine learning" en kunstmatige intelligentie om de zoekintentie en de
   Zoekintentie         inhoud van webpagina’s beter te begrijpen.
                        In het voorbeeld hieronder zien we hoe dit werkt. De zoekopdracht is “verkoop verhogen”. Google presen-
                        teert vervolgens een pagina die gaat over het verhogen van de omzet.
































                              Resultaat voor het zoekwoord "Verkoop verhogen". Google begrijpt wat de zoekintentie is.


                        De woorden “verkopen” en “verhogen” staan verspreid in de tekst, maar Google begrijpt heel goed wat de
                        zoekintentie van de zoekopdracht is geweest en heeft ook begrepen dat de inhoud van de pagina gaat over
                        het verhogen van de omzet.


                        500 wijzigingen per jaar
                        De algoritmen van Google veranderen continu. Er zijn jaarlijks meer dan 500 wijzigingen. Meestal commu-
                        niceert Google niets over deze wijzigingen. Alleen bij wijzigingen die echte impact hebben op de ranking
                        van webpagina’s, wordt er soms gecommuniceerd. Vaak worden deze wijzigingen pas waargenomen als er
                        grote schommelingen in de ranking worden geconstateerd. De reden dat Google hier niets over communi-
                        ceert, is manipulatie te voorkomen.





             30
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36