Page 30 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 30

Inkijkexemplaar
                                                                                                                  3






                     On Page                       O  Page                        Black Hat

                      SEO                             SEO                            SEO





                Content webpagina                Domeinleeftijd                 Spam
                Navigatiestructuur site          Betrouwbaarheid                Verborgen tekst
                Gebruik zoekwoorden              Links van andere sites         Betaalde links
                Techniek                         Locatie bedrijf                Keyword stu ng

                  De 200 ranking factoren kun je onderverdelen in on page , off page en black hat factoren.

           On page factoren
           Dit betreft alle factoren op de eigen webpagina. Over een deel van deze factoren heb je directe controle en kun  On page factoren
           je dus beïnvloeden, zoals je eigen teksten, koppen boven teksten, afbeeldingen, video's, klantenreviews enz.

           Off page factoren
           Dit betreft alle factoren buiten je eigen pagina. Hieronder vallen ook de factoren waar je geen directe invloed  Off page factoren
           op hebt, zoals je domeinleeftijd (registratiedatum van je domein).


           Black hat technieken
           Er zijn technieken die je ranking kunnen verbeteren maar die niet zijn toegestaan door Google. Gebruik je deze  Black hat technieken
           ongeoorloofde technieken toch, dan loop je het risico dat pagina’s zakken in ranking. Wat wel of niet is toe-
           gestaan kun je vinden in de "Webmaster Guidelines" van Google. We bespreken dit in een ander hoofdstuk.


           De SEO specialist werkt met deze factoren om pagina’s van sites vindbaar te maken. In de volgende hoofd-
           stukken gaan we hier uitgebreid op in.



           3.4    De algoritmen


           Google gebruikt wiskundige formules om op basis van de 200 factoren uit te rekenen wat de ranking positie
           van een webpagina is. Deze formules worden de "Google algoritmen" genoemd. We weten niet precies  Algoritme
           welke algoritmen er precies zijn. Google communiceert wel over belangrijke algoritmen wijzigingen. De algo-
           ritmen zijn niet alleen belangrijk voor de werking van de zoekmachine,  we kunnen van de algoritmen ook
           leren wat Google belangrijk vindt. We bespreken een aantal bekende algoritmen:

           Het Panda algoritme
           Dit algoritme richt zich op sites met laagwaardige content en link farms. Het algoritme maakt het mogelijk dit  Panda algoritme
           type sites te herkennen. Webpagina’s die in deze categorie vallen kunnen daardoor een lagere ranking krijgen.


           Het Caffeine algoritme
           Dit algoritme maakt het mogelijk om de meest recente informatie te herkennen. Zoek je actueel nieuws over  Caffeine algoritme
           bijvoorbeeld de Olympische Spelen, dan heb je waarschijnlijk meer aan informatie over de laatste of aanko-
           mende spelen, dan aan een pagina over de Olympische Spelen uit 1968.





                                                                                                          29
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35