Page 79 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 79
Inkijkexemplaar
22
Sarah @sarahvisser - 2 okt.
Ik wil graag overstappen naar een andere telefoonprovider,
want mijn abonnement past niet meer bij mijn telefoongebruik
en ik betaal bovendien onnodig veel. Ik hoef geen toestel af te
betalen. Gaat van provider wisselen dan gemakkelijk? En welke
moet ik hebben?
Bellen.com
@bellen_com
Hoi Sarah, wij kunnen je vast helpen. Hoeveel belminuten en data
verbruik je (ongeveer) per maand?
10:37 - 3 okt.
Andere Tweets van Bellen.com bekijken
Monitoren op zoekwoorden en slim reageren!
Leadgeneratie
Leadgeneratie In het voorbeeld van Bellen.com zien we dat door monitoring contact is gelegd met een potentiële klant. Het
is de taak van de webcare medewerker om commerciële kansen te herkennen en indien nodig op te volgen.
We spreken dan van lead nurturing.
Klantdata verzamelen
Klantdata Alles wat wordt gecommuniceerd met klanten wordt vastgelegd. Dat geldt niet alleen voor de gesprekken
maar ook voor technische data. Webcare systemen zijn vaak in staat om cookies te plaatsen waardoor bij-
voorbeeld informatie over IP-adressen kan worden verzameld. Alle verzamelde data kunnen naar één cen-
traal punt worden gecombineerd met data die is verzameld uit andere systemen. Denk hierbij aan het e-mail
marketing systeem, data van kassasystemen of website bezoek. Door al deze gegevens te combineren ont-
staat een goed beeld van alle data over een klant. Deze data kunnen dan weer worden gebruikt voor gerich-
te promotionele of ander acties.
Branding
Branding Je hoeft niet alleen te reageren op vragen over jouw product of merk, of reageren met als doel leads te ver-
zamelen. Als je actief deelneemt aan discussies op de diverse applicaties zonder een direct commercieel
oogmerk, dan versterk je je merk. We noemen dit branding.
22.2 Tools voor webcare
Als je een e-mail account hebt, kun je al actief zijn met webcare, maar voor serieuze webcare zijn er meer
mogelijkheden. Omdat je daar moet zijn waar je (potentiële) klanten ook zijn, moet je als bedrijf webcare
mogelijkheden aanbieden op alle relevante applicaties. Dat kan natuurlijk via de gewone applicatie accounts
of via de berichtenapps van de account, zoals Facebook Messenger.
Er zijn ook andere mogelijkheden. We noemen de volgende:
236