Page 38 - Inkijkexemplaar-Social-Media-voor-het-MBO-9e-editie
P. 38
7
• Image ads • Explore ads
• Stories ads • IGTV ads
• Video ads • Shopping ads
Inkijkexemplaar
• Carrousel ads • Reels ads
• Collection ads
Advertenties kunnen ook dynamisch zijn. Dit betekent dat je meerdere advertentieonderdelen gereedmaakt Dynamische
en dat deze onderdelen telkens in een andere vorm gepresenteerd worden. advertentie
Opties voor dynamische Instagram advertenties. De opties worden gewisseld voor het beste resultaat.
BBQFriends
BF
Sponsored
Tekst Ontdek onze nieuwe gerechten
Upload 5 opties
Afbeelding/video
Upload 10 afbeeldingen of
10 video’s
Koppen BarbecueFriendsShop.nl
Upload 5 opties
Voor vrienden van de barbecue Zie menu CTA buttons
Meer info op de website Upload 5 opties
Linkomschrijving
Upload 5 opties
Like Comment Share
Opties voor dynamische Instagram advertenties. De opties worden gewisseld voor het beste resultaat.
#Hashtags
Hashtags zijn belangrijk om het aantal volgers te laten groeien. Via hashtag ontdekken gebruikers nieuwe Hashtag
pagina’s. Dat werkt als volgt. Als je op een hashtag klikt ga je naar een pagina met de posts die dezelfde
hashtags gebruiken. Als je eigen posts hier niet tussen staan, kunnen gebruikers je niet via deze pagina vin-
den. Gebruik daarom hashtags in alle content die je plaatst. Doe eerst onderzoek om relevante hashtags te
vinden. Instagram heeft hier tools voor. Je kunt ook zelf hashtags maken die gerelateerd zijn aan je bedrijf,
product of specifieke campagne. Dit zijn de branded hashtags.
Voorbeelden van succesvolle branded hashtags zijn:
#MyCalvins door Calvin Klein
#NationalFriedChickenDay door KFC
#WeAccept door AirBnB
#IceBucketChallenge door de ALS Association
67