Page 67 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 67

Inkijkexemplaar
    24




                             HOOFDSTUK 24




                        24.  Adverteren en laten adverteren op internet





                        24.1  Advertentiemogelijkheden


                        Adverteren is één van de belangrijkste commerciële online activiteiten. Facebook (omzet 100 miljard) en
                        Google (omzet 171 miljard) halen het grootste deel van hun inkomsten uit de verkoop van advertenties.
                        Advertenties zijn niet alleen belangrijk voor de grote techbedrijven. Ook voor veel MKB ondernemers zijn
                        online advertenties belangrijk voor hun succes. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er veel mogelijkheden
                        zijn om online te adverteren. We bespreken de belangrijkste advertentiemogelijkheden.


   SEA, Search Engine   •   Adverteren in de zoekmachine. (SEA, Search Engine Advertisement).Het gaat hier om de advertenties
   Advertisement           op de resultatenpagina.


   Display advertenties  •   Display advertenties. Dit zijn advertenties die geplaatst worden op websites die daar ruimte voor
                           aanbieden.


   Social media adverteren  •   Social media Adverteren. Vrijwel alle social media platformen bieden advertentiemogelijkheden. Vaak
                           gaat het om gesponsorde posts.


                        •   Affiliate marketing. Bij affiliate marketing maakt iemand op zijn eigen website promotie voor een pro-
                           duct of dienst van een ander bedrijf. Dit kan bijvoorbeeld door het plaatsen van een reclamebanner.


































                                  De resultatenpagina met advertenties. Dit is SEA, adverteren in de zoekmachine.






           192
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72