Page 5 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 5

Inkijkexemplaar






                 6.      Wat voor een bedrijf ben je?   .............................................. 47



                        6.1     Verschillende groottes en typen winkels   .............................................47
                        6.2     Samenwerkingsverbanden   ..................................................................48
                        6.3     Zelf franchisenemer worden   ................................................................49
                        6.4     Imago en branding   ...............................................................................50
                        6.5     Positionering   ........................................................................................51
                        6.6     MVO Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen   .............................52
                        6.7     Belangrijke begrippen   ..........................................................................53

                 7.      Doelgroepen en personas   .................................................. 54


                        7.1     Doelgroepen   ........................................................................................54
                        7.2     Doelgroep bepalen met segmentatiecriteria   .......................................54
                        7.2.1  De 4 traditionele segmentatiecriteria   ..................................................55
                        7.2.2  Segmentatiestrategieën   .......................................................................55
                        7.3     Doelgroepanalyse   ................................................................................57
                        7.4     Leer je klant kennen, beschrijf een persona   ........................................58
                        7.5     Belangrijke begrippen   ..........................................................................59

                 8.      Marktonderzoek   ................................................................ 60


                        8.1     Het verloop van marktonderzoek   ........................................................60
                        8.1.1  Probleem / vraagstelling   ......................................................................61
                        8.1.2  Vaststellen methodes   ..........................................................................61
                        8.2     De betrouwbaarheid van marktonderzoek   ..........................................65
                        8.2.1  Verwerken en analyseren van data   ......................................................66
                        8.2.2  Big data   ................................................................................................67
                        8.3     Belangrijke begrippen   ..........................................................................70


                 9.      Krachten van buiten   ........................................................... 71


                        9.1     De micro-, meso- en macro-omgeving   .................................................71
                        9.2     DESTEP   .................................................................................................72
                        9.3     Het 5-krachtenmodel van Porter   .........................................................73
                        9.4     Wie zijn je concurrenten?   ....................................................................75
                        9.5     Belangrijke begrippen   ..........................................................................76

                 10.  De marketingmix   ............................................................... 77



                        10.1    Toen marketing nog niet bestond   ........................................................77
                        10.2    De marketingmix   ..................................................................................78
                        10.2.1  De 4 C’s   ................................................................................................80
                        10.3    Het marketingproces   ...........................................................................81
                        10.4    Belangrijke begrippen   ..........................................................................82
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10