Page 4 - Inkijkexemplaar-Retailmarketing-en-E-commerce-voor-het-mbo
P. 4

Inhoudsopgave




                  Inleiding   .............................................................................. 10




           1.     Introductie retailmarketing   .................................................. 11


                  1.1     Het landschap van de retail   ....................................................................11
                  1.1.1  Digitalisering   ...........................................................................................12
                  1.1.2  Verandering in het landschap   .................................................................13
                  1.2     Belangrijke begrippen   .............................................................................16


           2.     De klantreis en de klantervaring   .......................................... 17


                  2.1     De customer journey   ..............................................................................17
                  2.2     Sales funnel en AIDA   ...............................................................................20
                  2.3     Belangrijke begrippen   .............................................................................22

           3.     Het product van bron naar consument   ................................. 23


                  3.1     De bedrijfskolom   .....................................................................................23
                  3.2     Bedrijfskolom voor de retailer   ................................................................24
                  3.3   Inkijkexemplaar
                          Het bestaansrecht van de retail   ..............................................................26
                  3.4     De finale vraag en afgeleide vraag   ..........................................................27
                  3.5     Economische sectoren   ............................................................................28
                  3.6     Belangrijke begrippen   .............................................................................29

           4.     De markt in de praktijk   ........................................................ 30


                  4.1     Vraag, aanbod en prijs   ............................................................................30
                  4.1.1  Marktevenwicht   ......................................................................................31
                  4.2     Verschillende marktvormen en producten   .............................................33
                  4.3     Gebruik van KPI's zoals marktaandeel   ....................................................35
                  4.4     Groeien in de markt   ................................................................................36
                  4.5     Bepalen van het totale marktpotentieel   .................................................37
                  4.6     Belangrijke begrippen   .............................................................................39


           5.     Producten en aankoopgedrag   .............................................. 40


                  5.1     Convenience goods, shopping goods en specialty goods   .......................40
                  5.2     Gefaseerd consumentengedrag   ..............................................................43
                  5.3     Complementair goed en substitutiegoed   ...............................................44
                  5.4     Verschil tussen consument en de zakelijke klant   ....................................45
                  5.5     Productiviteitsgetallen bij een aankoop   .................................................46
                  5.6     Belangrijke begrippen   .............................................................................46
   1   2   3   4   5   6   7   8   9