Page 46 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 46

Inkijkexemplaar
                                                                                                                  6






           zoekwoorden. In de meeste software kun je zelf de URL bepalen. Je hebt hiervoor geen HTML kennis nodig.
           Sommige websitesystemen maken dynamische URL’s. Een dynamische URL wordt automatisch aangemaakt  Dynamische URL
           zodra de pagina wordt opgevraagd. Dynamische URL’s worden vaak gebruikt bij hele grote webshops. Een
           dynamische URL bevat geen zoekwoorden maar codes. Hieronder zien we daar een voorbeeld van.

                          https://www.google.nl/#hl=&sclient=psy-ab@q=+central+blog&oq=0




           De title tag
           De title tag wordt door jezelf per pagina aangemaakt in je website software. Omdat dit het eerste is waar
           het oog van de gebruiker op valt, is het van groot belang om hier aandacht aan te geven. Goede kans dat de
           gebruiker op basis van de title tag besluit naar welke pagina hij wil gaan! De title tag moet daarom informa-
           tief en prikkelend zijn. Zorg er wel voor dat er een duidelijke relatie is tussen de tekst in de tag en de inhoud
           van de webpagina. Slechte title tags worden soms door Google vervangen door beter passende title tags.
           Gebruik waar het kan zoekwoorden in de title tag en plaats deze woorden zoveel mogelijk vooraan. Vooraan
           geplaatste zoekwoorden hebben meer waarde dan verderop geplaatste zoekwoorden. In het kleine stukje
           title tag zitten dus meerdere factoren verborgen; het zoekwoord zelf, de positie van het zoekwoord en de
           relevantie ervan. Hier gaan we later dieper op in. Voor de title tag kun je 55 karakters gebruiken. Maak hier
           optimaal gebruik van!


           De omschrijving (description)
           De description maak je ook zelf. Je hebt hiervoor ongeveer 155 posities ter beschikking. Maak deze vooral
           niet langer want langere descriptions worden afgebroken en dat ziet er slordig uit. Plaats altijd zoekwoor-
           den in de tekst. Zorg bovendien voor prikkelende en informatieve teksten. Voor een webshop kan dit bij-
           voorbeeld “nu extra korting” zijn. De teksten moeten de bezoeker overtuigen om op jouw zoekresultaat te
           klikken. Kijk eens naar onderstaande voorbeelden. Waar zou jij op klikken?


           Samenvatting 1:
           Rode schoenen

           www.schoengigant.nl/rodeschoenen
           Wij hebben rode schoenen in alle maten.



           Samenvatting 2:

           Rode schoenen 45% korting!
           www.schoengigant.nl/rodeschoenen
           Nu rode schoenen met 45% korting. We hebben lage en hoge schoenen voor zowel dames als heren en in
           alle maten!


           Rich snippets
           Sommige snippets hebben extra informatie. Hieronder zien we daar een voorbeeld van.     Rich snippet








                                                                                                          59
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51