Page 42 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 42
Inkijkexemplaar
5
• Zijn de onderwerpen gekozen vanwege daadwerkelijke interesse van lezers van de site, of gene-
reert de site inhoud om te peilen welke inhoud het goed doet in zoekmachines?
• Bevat het artikel originele inhoud of informatie, een origineel verslag, rapport of onderzoek of
een originele analyse?
• Biedt de pagina meerwaarde in vergelijking met andere pagina’s in de zoekresultaten?
• Hoeveel kwaliteitscontroles worden op de inhoud uitgevoerd?
• Worden meerdere kanten van een verhaal of verschillende standpunten in het artikel
beschreven?
• Wordt de site gezien als autoriteit op dit gebied?
• Wordt de inhoud op grote schaal geproduceerd, uitbesteed aan een groot aantal inhoudspro-
ducenten of verspreid via een groot netwerk van sites, zodat er minder aandacht en zorg wordt
besteed aan afzonderlijke pagina’s of sites?
• Is het artikel goed gemaakt of lijkt het slordig of haastig geproduceerd?
• Zou jij informatie van deze site vertrouwen als deze als resultaat voor een medische zoekop-
dracht werd weergegeven?
• Zou jij de site als gezaghebbende bron erkennen wanneer de naam van de site werd genoemd?
• Biedt dit artikel een volledige of uitgebreide beschrijving van het onderwerp?
• Bevat dit artikel een diepgaande analyse of interessante informatie die meer is dan een simpele
opsomming van voor de hand liggende feiten?
• Is dit het soort pagina dat jij als bladwijzer zou opslaan, met een vriend zou delen of zou
aanraden?
• Worden er erg veel advertenties bij dit artikel weergegeven die afleiden van de hoofdinhoud of
het zicht hierop blokkeren?
• Denk je dat dit artikel zou kunnen worden afgedrukt in een tijdschrift, encyclopedie of boek?
• Zijn de artikelen kort of ongefundeerd, of ontbreken andere belangrijke details?
• Zijn de pagina’s met zorg en aandacht voor detail samengesteld?
• Zouden gebruikers klagen als ze pagina’s van deze site te zien zouden krijgen?
Bron: Google blog
Your Money or Your Life (YMYL)
We weten dat Google onderscheid maakt op basis van het type website en webpagina. Een speciale categorie
pagina’s zijn de “Your Money or Your Life" (YMYL) pagina’s. YMYL pagina’s zijn pagina’s die in potentie impact YMYL pagina's
kunnen hebben op iemands toekomstige geluk, gezondheid, financiële stabiliteit of veiligheid. Voorbeelden
van dergelijke pagina’s zijn:
• Nieuwspagina’s over politiek, wetenschap, technologie en actualiteiten.
• Pagina’s van overheden en pagina’s over juridische zaken.
• Shopping pagina’s.
• Pagina’s over gezondheid, gezondheidszorg en veiligheid.
YMYL pagina’s zijn bij uitstek de pagina’s waar het E-A-T op van toepassing is. E-A-T heeft echter wel betrek-
king op alle soorten pagina’s.
45