Page 4 - Inkijkexemplaar-Social-Media-voor-het-MBO-9e-editie
P. 4
Inhoudsopgave
Inkijkexemplaar
Introductie social media ........................................................ 7
1. Social media voor bedrijven en organisaties .......................... 8
1.1 Bedrijven zijn geen particulieren ..............................................................8
1.1.1 Hoe wordt social media gebruikt ..............................................................9
1.1.2 Specifieke kenmerken van social media .................................................10
1.1.3 Geschiedenis van social media ...............................................................12
1.1.4 Social media op 4 manieren gebruiken ...................................................13
1.2 Social media: Krachtig en soms gevaarlijk ..............................................14
1.2.1 Misbruik van social media ......................................................................14
1.2.2 Privacy .....................................................................................................17
1.3 De algoritmen .........................................................................................17
1.4 Belangrijke begrippen .............................................................................18
2. De customer journey en customer experience ..................... 19
2.1 De reis, de ervaring .................................................................................19
2.1.1 De belangrijkste klantreis, de aankoop ...................................................20
2.2 De customer experience en loyaliteit .....................................................21
2.3 De marketingmix .....................................................................................24
2.3.1 Product: Het product en de gerelateerde diensten en services .............24
2.3.2 Presentatie: Hoe presenteer ik mijn product online ...............................25
2.3.3 Promotie: Hoe promoot ik producten en diensten .................................25
2.3.4 Prijs: Hoe bepaal ik mijn productprijs .....................................................26
2.3.5 Plaats: Welke plaatsen zijn er voor mij online ........................................26
2.3.6 Personeel: Welke kennis en kunde is nodig ............................................27
2.4 Belangrijke begrippen .............................................................................27
3. Segmenteren ....................................................................... 28
3.1 Segmentatiecriteria ................................................................................28
3.1.1 Social media segmenteren ......................................................................29
3.1.2 Geen mens is hetzelfde: Personas ..........................................................29
3.2 Targeting .................................................................................................31
3.3 Belangrijke begrippen .............................................................................32