Page 4 - Inkijkexemplaar-Social-Media-voor-het-MBO-9e-editie
P. 4

Inhoudsopgave



              Inkijkexemplaar
                  Introductie social media   ........................................................ 7



           1.     Social media voor bedrijven en organisaties   .......................... 8



                  1.1     Bedrijven zijn geen particulieren   ..............................................................8
                  1.1.1  Hoe wordt social media gebruikt   ..............................................................9
                  1.1.2  Specifieke kenmerken van social media   .................................................10
                  1.1.3  Geschiedenis van social media   ...............................................................12
                  1.1.4  Social media op 4 manieren gebruiken   ...................................................13
                  1.2     Social media: Krachtig en soms gevaarlijk   ..............................................14
                  1.2.1  Misbruik van social media   ......................................................................14
                  1.2.2  Privacy   .....................................................................................................17
                  1.3     De algoritmen   .........................................................................................17
                  1.4     Belangrijke begrippen   .............................................................................18

           2.     De customer journey en customer experience   ..................... 19


                  2.1     De reis, de ervaring   .................................................................................19
                  2.1.1  De belangrijkste klantreis, de aankoop   ...................................................20
                  2.2     De customer experience en loyaliteit   .....................................................21
                  2.3     De marketingmix   .....................................................................................24
                  2.3.1  Product: Het product en de gerelateerde diensten en services   .............24
                  2.3.2  Presentatie: Hoe presenteer ik mijn product online   ...............................25
                  2.3.3  Promotie: Hoe promoot ik producten en diensten   .................................25
                  2.3.4  Prijs: Hoe bepaal ik mijn productprijs   .....................................................26
                  2.3.5  Plaats: Welke plaatsen zijn er voor mij online   ........................................26
                  2.3.6  Personeel: Welke kennis en kunde is nodig   ............................................27
                  2.4     Belangrijke begrippen   .............................................................................27

           3.     Segmenteren   ....................................................................... 28


                  3.1     Segmentatiecriteria   ................................................................................28
                  3.1.1  Social media segmenteren   ......................................................................29
                  3.1.2  Geen mens is hetzelfde: Personas   ..........................................................29
                  3.2     Targeting   .................................................................................................31
                  3.3     Belangrijke begrippen   .............................................................................32
   1   2   3   4   5   6   7   8   9