Page 5 - Inkijkexemplaar-Digital-Marketing-E-commerce-Expert
P. 5
Inkijkexemplaar
5. De kwaliteitspagina en navigatiestructuur ����������������������������������44
5.1 Wat is paginakwaliteit? ................................................................................... 44
5.2 Pagina’s van hoge kwaliteit maken ................................................................. 46
5.3 Conversie ........................................................................................................ 51
5.4 AIDA voor je webpagina .................................................................................. 52
5.5 Site structuur, de navigatie ............................................................................. 53
5.5.1 Link juice ......................................................................................................... 53
5.5.2 Indexeren ........................................................................................................ 54
5.6 SEO page audit tools ...................................................................................... 55
5.7 Checklist pagina kwaliteit en navigatie ........................................................... 56
5.8 Belangrijke begrippen ..................................................................................... 57
6. De resultatenpagina ��������������������������������������������������������������������58
6.1 Elementen van de resultatenpagina ............................................................... 58
6.2 Lokale SEO en de resultatenpagina ................................................................. 61
7. SEO projecten in de praktijk ��������������������������������������������������������64
7.1 Soorten SEO projecten .................................................................................... 64
7.1.1 Project: Een nieuwe website of shop ............................................................. 64
7.1.2 Een bestaande site verbeteren ....................................................................... 66
7.2 Verbetering van de customer experience (usability) ...................................... 67
7.3 Conversie verbetering ..................................................................................... 69
7.4 Plannen en uitvoeren van activiteiten ............................................................ 70
7.5 Belangrijke begrippen ..................................................................................... 73
8. SEO en techniek ��������������������������������������������������������������������������74
8.1 Het webadres, de URL .................................................................................... 74
8.2 Het DNS systeem ............................................................................................ 76
8.3 De Core Web Vitals ......................................................................................... 78
8.4 Code talen ....................................................................................................... 79
8.4.1 HTML ............................................................................................................... 79
8.4.2 CSS, Cascading Style Sheet .............................................................................. 81
8.4.3 Server Side programmeertalen ...................................................................... 82
8.5 De Application Programmable Interface, API ................................................. 83
8.6 De XML sitemap .............................................................................................. 84
8.7 Belangrijke begrippen ..................................................................................... 86
9. Digitaal adverteren ���������������������������������������������������������������������87
9.1 Waarom adverteren bedrijven en organisaties .............................................. 87
9.2 Advertentie-opties en systemen ..................................................................... 88
9.3 De kosten van adverteren ............................................................................... 89
9.3.1 Bieden in het veilingsysteem .......................................................................... 90