Page 21 - Preview-copy-Online-Marketing-English
P. 21
3
Herhalings- aankoop Gevoel delen en feedback geven Deelt ervaring Mond tot mond, sociale media, likes & reviews Feedback en social media reviews meenemen
Mond tot mond Loyaliteit Social Review Loyaliteit Herhalings- aankoop n.a.v. goede ervaring Bestelt opnieuw Doelgroep marketing, re-ordering en up-/cross selling
Customer Journey mapping: Kopen bij Best Foody Supermarket
DM De juiste producten van goede kwaliteit ontvangen/ervaren Geniet van de Het voedsel en de verpakking Productontwikkeling en assortiments- optimalisatie
Service Mail Levering & Service
Chat aankoop
Mobile Snelle en goede hulp bij vragen en problemen Zoekt contact met de klantenservice Telefoon E-mail Whatsapp chat, DM Klantenservice organiseren en optimaliseren
Chat Order zonder problemen op het gewenste moment in bezit Ontvangt of haalt de bestelling op A evering, verpakking, sms, e-mail update Orderpicking en uitlevering optimaliseren incl. service-mails
Aankoop Mail
App Preview copy
Webshop Snel en e cient bestellen Plaatst order en rekent af Webshop, app, e-mail bevestiging en chat Koopproces en de afhandeling van de order in de shop optimaliseren De customer journey mapping van de reis die iemand maakt die een aankoop doet in een online supermarkt
Kopen/actie
Social Prettig winkelen, veel gemak en voldoende keuze Maakt product- selectie en plaatst producten in winkelmand Shopervaring optimaliseren
Winkel Overweging Site Mond tot mond Overweging Krijgt interesse en wil de beste oplossing om voedsel te kopen Vergelijkt en overweegt andere mogelijkheden marketingcampagnes
Mond tot mond Bewustwording Ads Bewustwording Er is nog geen doel Hoort van vrienden, ziet advertentie en dan BestFoody leest blog over: Mond tot mond, Mond tot mond, fysieke winkel, traditionele media, sociale media [Beïnvloeding] On- en o ine marketingcampagnes opzetten
Display PR of behoefte BestFoody sociale media 5 4 3 2 1 On- en o ine opzetten
Fase Klant doel en behoefte Klantactiviteit Touchpoints Klantervaring Organisatie
30