Page 21 - Preview-copy-Online-Marketing-English
P. 21

3







                                 Herhalings-  aankoop  Gevoel delen   en feedback   geven  Deelt ervaring  Mond tot mond,  sociale media,  likes & reviews  Feedback en  social media  reviews  meenemen






                      Mond tot mond  Loyaliteit  Social  Review  Loyaliteit  Herhalings-  aankoop n.a.v.  goede ervaring  Bestelt opnieuw  Doelgroep  marketing,  re-ordering en  up-/cross selling




                Customer Journey mapping: Kopen bij Best Foody Supermarket



                    DM                         De juiste producten  van goede kwaliteit  ontvangen/ervaren  Geniet van de  Het voedsel en de  verpakking  Productontwikkeling  en assortiments-  optimalisatie

                            Service  Mail  Levering & Service
                      Chat                                 aankoop



                                    Mobile     Snelle en  goede hulp    bij vragen en   problemen  Zoekt contact  met de  klantenservice  Telefoon  E-mail  Whatsapp  chat, DM  Klantenservice   organiseren en  optimaliseren





                                    Chat       Order zonder  problemen op   het gewenste  moment in bezit   Ontvangt of haalt   de bestelling op  A evering,  verpakking,  sms, e-mail   update  Orderpicking en  uitlevering  optimaliseren incl.  service-mails
                            Aankoop  Mail

                       App Preview copy
                    Webshop                    Snel en e cient  bestellen  Plaatst order en  rekent af  Webshop, app,  e-mail bevestiging  en chat  Koopproces  en de afhandeling  van de order in de  shop optimaliseren De customer journey mapping van de reis die iemand maakt die een aankoop doet in  een online supermarkt


                                         Kopen/actie



                    Social                     Prettig winkelen,  veel gemak en  voldoende keuze  Maakt product-  selectie en plaatst  producten  in winkelmand  Shopervaring  optimaliseren

                       Winkel  Overweging  Site  Mond tot mond  Overweging  Krijgt interesse en wil  de beste oplossing  om voedsel te kopen  Vergelijkt en overweegt  andere mogelijkheden  marketingcampagnes









                        Mond tot mond  Bewustwording  Ads  Bewustwording  Er is nog geen doel  Hoort van vrienden,  ziet advertentie en  dan BestFoody leest blog over:   Mond tot mond,  Mond tot mond,  fysieke winkel, traditionele media,  sociale media   [Beïnvloeding]  On- en o ine  marketingcampagnes   opzetten






                     Display     PR              of behoefte  BestFoody  sociale media  5  4  3  2  1  On- en o ine  opzetten

                             Fase              Klant doel en  behoefte  Klantactiviteit  Touchpoints  Klantervaring  Organisatie












             30
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26