De lesmethode heeft de volgende kenmerken:
- Compleet met docentenboek, werkboek, presentaties en toetsmateriaal.
- Ondersteunend webportaal met aanvullende informatie voor student en docent.
- Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
- Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten.
- Deze methode wordt regelmatig vernieuwd en is daarom altijd actueel!
- Digitaal toetsen beschikbaar.
Specifieke kenmerken “Social Media voor het MBO”
In deze lesmethode wordt Social Media gepresenteerd als onderdeel van de “Inbound Marketing Strategie”. Door Social Media in een (veel gebruikt) strategisch kader te plaatsen ontstaat er meerwaarde die bovendien praktisch kan worden gebruikt. Ook voor het lespakket “Social Media voor het MBO” geldt dat flexibele programmering mogelijk is. Gedurende het schooljaar is er ruime mogelijkheid tot verdieping door middel van extra ontwikkelde vragen en opdrachten. Het lespakket behandelt niet alleen specifieke Social Media applicaties zoals Facebook en LinkedIn, maar laat ook zien hoe deze applicaties door bedrijven effectief worden ingezet.
- Theorieboek
- Lesprogrammering
- Toetsen en cesuur
- PowerPoint presentaties voor alle lessen
- Veel extra opdrachten via het lesportaal mijnedu.nl
Lesprogrammering
De lesprogrammering is flexibel in te vullen. Bij instellingen die de methode al gebruiken zien we hierin een grote variatie. Edufocus kan u hierin ook adviseren. Wilt u verdieping op delen van het lespakket dan is dit altijd bespreekbaar.
Vragen en toetsen
De vragen en toetsen bij deze methode zijn een mix van theorie- en aantrekkelijke praktijkopdrachten. Al het ondersteunende materiaal is beschikbaar op het portaal “mijnedu.nl”. Docenten en studenten krijgen hiervoor een eigen inlogcode.
Docententraining
Voor deze lesmethode is docententraining beschikbaar. Deze training is ook geschikt voor docenten die nog weinig ervaring hebben met het onderwerp Online Marketing. Op de pagina docententraining meer informatie.
Inhoud theorieboek
Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.
- Social media voor bedrijven en organisaties
- Customer journey en customer experience
- Segmentatie en targeting
- Social media strategie
- Content marketing en content creatie
- Webcare
- Social media apps als bedrijf gebruiken
- Adverteren op social media
- Influencer marketing
- Rechten van consumenten
- E-mail marketing
- Mobile marketing
- Marketing automation, KPI’s en analyse
- Cybercrime
Onder voorbehoud van kleine wijzigingen.