Samengevat
- Een combinatie van basis retailmarketing en e-commerce.
- Compleet met theorieboek, opdrachten, PowerPoint presentaties en (digitaal) toetsmateriaal.
- Ondersteunend webportaal met aanvullende informatie voor student en docent.
- Flexibel inzetbaar, voor zowel de inhoud als de lesprogrammering.
- Alle lessen zijn een mix van theorie en praktijkopdrachten.
- Combineer deze methode met WordPress + WooCommerce voor het MBO. Bij deze methode bouwen studenten een eigen professionele webshop.
- Digitaal toetsen beschikbaar.
Combinatie mogelijkheden
Combineer deze methode met WordPress + WooCommerce voor het MBO, waarbij de student zelf een eigen webshop opzet met behulp van de professionele versie van WordPress en WooCommerce.
Specifieke kenmerken
De huidige customer journey en de ontwikkeling van de omni-channel benadering heeft een grote stempel gedrukt op de retail. Deze lesmethode behandelt de retailmarketing van A tot Z, waarbij zowel de traditionele (offline) marketing als e-commerce aan bod komen. Een zeer toegankelijke, actuele en complete lesmethode, geschikt voor elke niveau 3 en 4 retailopleiding.
In dezelfde leerlijn past “WordPress + WooCommerce voor het MBO”. In deze methode gaan we met behulp van WordPress software een webshop bouwen, waarbij we de theorie van Retailmarketing en E-commerce voor het MBO in brede zin toepassen.
Lesprogrammering
De lesprogrammering is flexibel in te vullen. Edufocus kan u hierin ook adviseren.
Vragen en toetsen
De vragen en toetsen bij deze methode zijn een mix van theorie- en aantrekkelijke praktijkopdrachten. Al het ondersteunende materiaal is beschikbaar via de Edufocus Leer Omgeving (ELO).
Docenten en studenten krijgen hiervoor een eigen inlogcode.
Docententraining
Voor deze lesmethode is docententraining beschikbaar. In deze training wordt ook ingezoomd op de ontwikkelingen binnen de retail, waarbij offline en online elkaar versterken. Op de pagina docententraining is meer informatie beschikbaar.
Inhoud theorieboek
Hieronder een compact overzicht van de inhoud van het theorieboek.
- Huidige landschap van de retail
- Basis retailmarketing
- Klantreis en klantervaring
- Interne en externe analyse
- Strategievorming
- Marketing mix
- Omni-channel
- Online strategieën
- Her runnen van een webshop
- Social media
- Market places
- Winkel 2030